Αγαπητή Ελλάδα: Τα Πέη των Ανδρών σου δεν είναι Προϊόντα Έκθεσης και Καταστροφής Γυναικών

Γράφει ο Μαργαρίτης Αννάογλου


ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ! Το βγάλαμε αυτό από την μέση; οκ προχωρώ στο σοβαρό σημείο του άρθρου...



Για ακόμη μια φορά γίναμε μάρτυρες ενός άνδρα, ο οποίος θεώρησε πως το πέος του είναι το μαγικό εξκάλιμπερ και θέλησε να το επιδείξει περήφανα, σε μια κοπέλα της οποίας την συγκατάθεση δεν έλαβε. Μιλώ για τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, όπου ένας νεαρός φοιτητής ακολούθησε για αρκετά μέτρα μια κοπέλα, η οποία κατευθυνόταν προς το σπίτι της. Ο νεαρός ακολουθούσε την κοπέλα με το πέος του εκτεθειμένο, πράγμα το οποίο αποτελεί δυνητικά προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας της κοπέλας. Για καλή της τύχη, η νεαρή είχε τα κλειδιά της πολυκατοικίας στα χέρια της και πρόλαβε άμεσα να μπει στο κτήριο, πριν πλησιάσει ο νεαρός και δει την πόρτα κλειστή, μένοντας έξω από την πολυκατοικία και με το μόριό του εκτεθειμένο στο κύκλωμα κλειστής παρακολούθησης.


Δεν θα ήθελα καν να σκεφτώ τι θα είχε γίνει αν η κοπέλα δεν είχε τα κλειδιά ήδη στα χέρια της και ο νεαρός προλάβαινε να την φτάσει πριν την είσοδο της πολυκατοικίας. Εγώ, όμως, θέλω να σκεφτώ την - για ακόμη μια φορά - απογοητευτική απάντηση στο φαινόμενο αυτό, από αρκετά μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως άνδρες-υποστηρικτές του "μαγικού πέους-εξκάλιμπερ που έχει δικαίωμα να κάνει ό,τι γουστάρει".


Τι σημαίνει "όχι";


Ζούμε στο 2021 και είναι ακόμη πάρα πολύ δύσκολο για συγκεκριμένα μέλη της κοινωνίας να κατανοήσουν την διαφορά μεταξύ φλερτ και παρενόχλησης-κακοποίησης. Ας πάρουμε, λοιπόν, τους ορισμούς και τα γεγονότα από την αρχή:


  1. Αν μια γυναίκα μας πει "όχι" σε σεξουαλική πρόταση-υπονοούμενο, τότε αυτό σημαίνει όχι.

  2. Αν μια γυναίκα μας πει "δεν νομίζω" ή "δεν ξέρω" σε σεξουαλική πρόταση-υπονοούμενο, τότε αυτό σημαίνει όχι.

  3. Αν μια γυναίκα, κατά την διάρκεια (αρχή, μέση, τέλος) μιας σεξουαλικής πράξης μας πει "δεν θέλω να συνεχίσω", παρόλο που μπορεί να είμαστε γυμνοί, τότε αυτό σημαίνει όχι και δεν σημαίνει "εε και αυτή μου είπε ναι στην αρχή και είχα πολλές ορέξεις και δεν κρατήθηκα".

  4. Αν δεν γνωρίζουμε μια γυναίκα και την ακολουθούμε με το πέος μας εκτεθειμένο σε αυτήν, τότε αυτό δεν ονομάζεται "βίτσιο", αλλά σεξουαλική παρενόχληση (προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας) και διώκεται νομικά.

Αυτά είναι μόνο λίγα από τα παραδείγματα του τι σημαίνει όχι. Αντιθέτως, αν πλησιάσουμε μια γυναίκα και αρχίσουμε να της μιλάμε, βλέποντας ανταπόκριση από την πλευρά της, τότε αυτό το φαινόμενο ονομάζεται "φλερτ" και είναι μια υγιής λεκτική και αργότερα σεξουαλική πράξη μεταξύ δύο ανθρώπων. Ας μην παριστάνουμε, λοιπόν, πως δεν γνωρίζουμε την διαφορά μεταξύ φλερτ και σεξουαλικής παρενόχλησης, γιατί τότε, λογικά, είμαστε και εμείς μέρος του προβλήματος. Ο νεαρός της Νέας Σμύρνης αποκάλεσε "βίτσιο" του, το γεγονός πως ακολούθησε, εκτεθειμένος, μια κοπέλα μέχρι το σπίτι της.


Η Ανταπόκριση της Ελληνικής Κοινωνίας σε Παρόμοια Φαινόμενα



Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια ευκαιρία για όλους τους χρήστες να εκφράσουν τις απόψεις του, με επιχειρήματα, πάνω σε σοβαρά κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα. Από την άλλη, αποτελούν ευκαιρία και για τον οχετό της ελληνικής κοινωνίας, να ανοίξει το στόμα του και να ξεράσει δηλητήριο που είναι τόσο τοξικό, ώστε να επηρεάζει την ψυχολογία και τα νεύρα όλων μας.


Πολλοί ήταν οι χρήστες των social media (κυρίως άνδρες, αλλά και αρκετές γυναίκες) που προχώρησαν ξανά στην ίδια σειρά δικαιολογιών που ευνοούν τον θύτη. Πρώτη από όλες είναι το κλασσικό "μα και αυτή τι βρήκε να φορέσει; το παλικάρι την είδε και είχε ορμές, φυσικό είναι". Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι μια και καλή:


"Το τι φοράς δεν επιτρέπει σε κανέναν να σου εκθέσει το πέος του και να σε βιάσει"


Υπήρξε ποτέ ή θα υπήρχε ποτέ δικαιολόγηση από την ελληνική κοινωνία, εάν μια γυναίκα κυνηγούσε με κατεβασμένη την φούστα ή το παντελόνι της, με εκτεθειμένο το αιδοίο της, έναν άνδρα στην παραλία, επειδή αυτός φορούσε ωραίο μαγιό και είχε ωραίο σώμα και δεν κρατήθηκε; 'Η, μήπως, η απάντηση της ελληνικής κοινωνίας, σε αυτή την περίπτωση θα ήταν απαντήσεις όπως: "αα την παλιοπ*****α, κοίτα πως τον κυνηγάει", "α καλά αυτή είναι τρελή" κλπ; Μην απαντήσετε, ήταν ρητορική η ερώτηση, καθώς σαφώς ισχύει το δεύτερο σκέλος. Ζούμε ακόμη σε μια κοινωνία, στην οποία οι γυναίκες αντιμετωπίζονται είτε σαν άψυχα αντικείμενα του σεξ από πολλούς άνδρες, είτε σε περίπτωση που μιμηθούν την χυδαία συμπεριφορά των ανδρών ονομάζονται με χυδαία ονόματα, ενώ οι άνδρες "έχουν ορμές" και "προκλήθηκε ο βιασμός από τα ρούχα της κοπέλας".


Παρακάτω βλέπετε ορισμένες από τις απαντήσεις χρηστών των social media πάνω στο ζήτημα:





Αυτό, λοιπόν, είναι το επίπεδο εκπαίδευσης και παιδείας χιλιάδων ανθρώπων στην χώρα μας, πάνω στο ζήτημα της σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης. Έτσι, αντιμετωπίζεται η Δανάη και κάθε Δανάη που φοβάται να γυρίσει μόνη της στο σπίτι, που μια κοινωνία στοχοποιεί αυτήν και όχι τον θύτη, που κρίνεται για το τι θα φορέσει, ενώ ο θύτης γίνεται "θεός" πολλών για την επίδειξη του πέους του.


"Όλοι οι άνδρες δεν είναι ίδιοι"


Αυτό είναι ένα επιχείρημα που υπάρχει κάθε φορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετά από ένα περιστατικό βιασμού, σεξουαλικής παρενόχλησης, σεξουαλικής κακοποίησης κλπ. Ισχύει όμως; Πρόσφατη έρευνα του 20/20 magazine, σε συνεργασία με την εταιρεία abouthepeople, έδειξε πως το 46.7% των γυναικών στην Ελλάδα έχει δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση. Μπορούμε εύκολα να κατανοήσουμε πως απέναντι από κάθε θύμα υπάρχει και ένας θύτης και να κάνουμε τα στατιστικά για να βρούμε και το ποσοστό των ανδρών που υπήρξαν θύτες στην ζωή τους.


Υπάρχει, όμως, και ένας άλλος παράγοντας που είναι οι φίλοι, οι γνωστοί και η οικογένεια. Οι άνδρες φίλοι, γνωστοί και συγγενείς που δεν σταματούν όσους γνωρίζουν πως διαπράττουν τέτοιες πράξεις, προτιμώντας να μείνουν έξω από την κατάσταση, αφήνοντας έναν ακόμη άνδρα να διαπράττει αδικήματα κατά γυναικών. Εννοείται πως υπάρχει και ένα, αντιστοίχως, μεγάλο ποσοστό ανδρών που δεν διαπράττουν τέτοιες πράξεις, αλλά τι ακριβώς κάνουν για να σταματήσουν άλλους από αυτό; Είναι σαν να υποστηρίζει κάποιος πως είναι κατά του ρατσισμού, αλλά αν δει μπροστά του μια ρατσιστική επίθεση ή εάν ξέρει έναν γνωστό του που είναι ρατσιστής, δεν λέει τίποτα και ζει ήρεμος την καθημερινότητά του.


Ο πατέρας του κατηγορούμενου φοιτητή, δήλωσε πως ο γιος του είναι ένας εξαίρετος νεαρός και δεν είναι επιδειξίας... Τότε πως εξηγείται το ξεκάθαρο video, από την κάμερα κλειστού κυκλώματος, που δείχνει τον νεαρό με εκτεθειμένο πέος, να ακολουθεί μια κοπέλα στην πολυκατοικία της; Ζούμε σε μια κοινωνία που εάν δεν πάρεις καλούς βαθμούς στο σχολείο, μπαίνεις τιμωρία και είσαι η ντροπή της οικογένειας και της κοινωνίας, αλλά αν προσπαθήσεις να βιάσεις μια κοπέλα ή να την ακολουθήσεις πλήρως εκτεθειμένος "έχεις ένα απλό βίτσιο και είσαι καλό και όμορφο παιδί", γεγονός που μας φέρνει στην επόμενη ενότητά μας.


Η Χυδαιότητα των Παραδοσιακών Ελληνικών ΜΜΕ στην Κάλυψη Τέτοιων Περιστατικών



Σήμερα δεν ήθελα να ανοίξω την τηλεόραση, καθώς ήξερα τι θα αντικρίσω. Παρόλα αυτά η δημοσιογραφική μου ιδιότητα με έχει κάνει περίεργο για μάθηση και έρευνα, οπότε αποφάσισα να δω συγκεκριμένες ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές. Ξεκινώντας από τον ΣΚΑΙ, συνεχίζοντας στο OPEN TV και καταλήγοντας στο STAR, είδα την χυδαιότητα των Ελλήνων "δημοσιογράφων" να αναπτύσσεται με ευφράδεια στην τηλεόρασή μου. Οι δημοσιογράφοι τόνισαν το πόσο όμορφο παιδί είναι ο θύτης, το ότι σπουδάζει και είναι μορφωμένος και το ότι είναι ένα νέο παιδί που φαίνεται πραγματικά εμφανίσιμο και είναι κρίμα που έκανε κάτι τέτοιο (πρέπει να δείξουμε και συμπάθεια στον θύτη εννοείται).


Τα ρεπορτάζ αγνόησαν σχεδόν πλήρως το θύμα της επίθεσης και επικεντρώθηκαν στα προσόντα και στην ομορφιά του θύτη. Άνθρωποι που πληρώνονται για να ασκήσουν το λειτούργημα του δημοσιογράφου (δημοσιογράφος = αυτός που γράφει για το συμφέρον του λαού) έκαναν πλακίτσα για το μόριο του θύτη και τόνιζαν την ομορφιά του.


Τελικά ποιο είναι το πρόβλημα;



Το πρόβλημα είναι ένα και ονομάζεται ελληνική κοινωνία και πολιτεία. Ζούμε σε μια κοινωνία και έχουμε κυβερνήσεις που δεν ενδιαφέρονται για την εκμάθηση αρχών, όπως ο αλληλοσεβασμός, η ισότητα και η καταδίκη παράνομων και χυδαίων πράξεων. Ζούμε σε μια κοινωνία που διδάσκει στα κορίτσια να είναι προσεκτικές, να μην μιλάνε πολύ με αγόρια και επίσης να παντρεύονται γρήγορα-γρήγορα για να "τακτοποιηθούν", ενώ μεγαλώνουμε αγόρια που πρέπει να είναι πολύ ενεργά σεξουαλικά, να πηγαίνουν με όσες γυναίκες θέλουν, αλλά παραλείπουμε ένα πολύ σημαντικό μέρος... πως όλα αυτά μπορούν να γίνονται εννοείται, αλλά μόνο με συγκατάθεση της γυναίκας και με σεβασμό προς αυτήν.


Επίσης, οι κυβερνήσεις μας δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να οργανώσουν την ελληνική κοινωνία και να την διδάξουν πάνω σε ζητήματα, όπως αυτά της σεξουαλικής παρενόχλησης και της κακοποίησης. Εδώ, μόλις του χρόνου, θα μπει μάθημα σεξουαλικής αγωγής στα ελληνικά σχολεία, για του οποίου το περιεχόμενο δεν είμαστε ακόμη ενήμεροι.


Η γυναίκα στην Ελλάδα δεν νιώθει ασφαλής, η γυναίκα στην Ελλάδα δεν νιώθει και δεν είναι ίση με τους άνδρες, η γυναίκα στην Ελλάδα όταν πάει να καταγγείλει την σεξουαλική κακοποίηση, χλευάζεται από την είσοδο στο αστυνομικό τμήμα, μέχρι και την παρουσία της στα social media. Μέχρι πότε, λοιπόν, άνδρες και γυναίκες θα αγνοούμε το πρόβλημα που είναι οι θύτες και θα ασκούμε δριμεία κριτική στα θύματα;





Πηγές Εικόνων: tovima.gr, 2020mag.gr, npr.org,

164 προβολές0 σχόλια